fbpx

Hoe krijg ik meer volgers op Instagram?

Meer volgers op Instagram? Dat willen we allemaal! Nou ja, de goeie volgers tenminste. Dat zijn volgers die klanten zijn of misschien worden. Terugkerende klanten. En om die te krijgen en een goede band mee op te bouwen heb je de 4 R’ en nodig:
RELEVANTIE, RELATIE, RECENCY EN RESONANTIE

Wil je groeien op Instagram, je invloed uitbreiden, dan heb je te dealen met deze 4 R-en.
1. RELEVANTIE > je content moet relevant zijn voor een bepaalde groep mensen. Ze moeten reageren op jouw post met likes en het liefst reacties. Door deze interactie weet Instagram dat je relevant bent. Dus stop met zenden en start de conversatie.

2. RELATIE > Wanneer het algortime ziet dat jullie vrienden zijn zien jullie elkaars berichten en updates vaker. Door veel te reageren op je volgers, op de mensen die de moeite nemen te reageren op jou, ook in DM’s, kun je het algortime laten ‘geloven’ dat je vrienden bent. Dit kost natuurlijk tijd, maar is een slimme strategie voor meer volgers op Instagram.

3. RECENCY > Nieuwheid. Hoe vaak en hoe consequent post je? Liefst natuurlijk elke dag, maar is dat niet haalbaar dan volstaat 3 keer per week ook. Doe het op vaste tijden zodat je publiek dit in de gaten krijgt en er op gaat reageren. Maak je formats herkenbaar.

4. RESONANTIE > Resoneren betekent dat iets/een boodschap bij iemand blijft hangen. Hoe meer invloed die persoon dus op jou heeft, hoe beter de boodschap resoneert. Zorg ervoor dat de relatie sterk is (dus veel interactie) zodat de boodschap resoneert.

Deze tips vond je eerst bij het bericht van @Instaproofnl op Instagram! Altijd de  nieuwste Instatips? Volg @instaproofnl
De foto is van @hashtagbylily gemaakt door @lisadewolf.photography en is te vinden in ons boek #Instaproof

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

INSTAPROOF TIP // De 4 R’ en: RELEVANTIE, RELATIE, RECENCY EN RESONANTIE Wil je groeien op Instagram, je invloed uitbreiden, dan heb je te dealen met deze 4 R-en. 1. RELEVANTIE > je content moet relevant zijn voor een bepaalde groep mensen. Ze moeten reageren op jouw post met likes en het liefst reacties. Door deze interactie weet Instagram dat je relevant bent. Dus stop met zenden en start de conversatie. 2. RELATIE > Wanneer het algortime ziet dat jullie vrienden zijn zien jullie elkaars berichten en updates vaker. Door veel te reageren op je volgers, op de mensen die de moeite nemen te reageren op jou, ook in DM’s, kun je het algortime laten ‘geloven’ dat je vrienden bent. Dit kost natuurlijk tijd, maar is een slimme strategie. 3. RECENCY > Nieuwheid. Hoe vaak en hoe consequent post je? Liefst natuurlijk elke dag, maar is dat niet haalbaar dan volstaat 3 keer per week ook. Doe het op vaste tijden zodat je publiek dit in de gaten krijgt en er op gaat reageren. Maak je formats herkenbaar. 4. RESONANTIE > Resoneren betekent dat iets/een boodschap bij iemand blijft hangen. Hoe meer invloed die persoon dus op jou heeft, hoe beter de boodschap resoneert. Zorg ervoor dat de relatie sterk is (dus veel interactie) zodat de boodschap resoneert. De foto is van @hashtagbylily gemaakt door @lisadewolf.photography en is te vinden in ons boek #Instaproof #algoritme #beatthealgorithm #instagramalgoritme #relevantie #resonantie #influencermarketing #instagrammarketing

Een bericht gedeeld door Instagram tips & nieuws (@instaproofnl) op

Written by
Kirsten Jassies

Social media & Instagram specialist. Mijn motto: "Alles is content"
It's my self created job to talk about social media all day and I love it.
Moeder van Mauro (13) en Juno (10), samen met Marco Leijtens, yurt bewoner op camping de Lievelinge, punk bassplayer, vegetarier en strevend naar een plantbased life 💚

View all articles
Leave a reply

Written by Kirsten Jassies

Recente reacties

    Categorieën

    Follow us

    Proactively formulate resource-leveling imperatives through alternative process improvements.