fbpx

Interview: Mila van de Wall, Wildernis plantenwinkel

Dit is het #instaPROOFpaspoort van plantenwinkel Wildernis in Amsterdam
. Ze zijn mega-populair op Instagram. Onder ander dankzij de trend #urbanjungle en het populair worden onder de #urbanjunglebloggers. Blogger, vloggers en Instagrammers uit heel Europa komen in de winkel kijken en kopen en promoten zo het account. Oprichter Mila van de Wall ging voor advies bij het starten van de winkel te raad bij Kirsten Jassies. INSTAGRAM is een must, had Kirsten gezegd en dat heeft Mila ter harte genomen. En kijk waar ze nu zijn!

WildernisAmsterdam: aantal volgers

69.800
 (augustus 2018)

Profieltekst

Urban plant and gardenshop in Amsterdam. We make the city green, in- and outside!

Onze grootste Insta-secret is

Dat wij een geweldig creatief en hecht team hebben. Ik doe zelf de foto-feed, maar de dagelijkse stories worden bij ons ook door onze medewerkers in de winkel gemaakt. Dit is een zeer gemengde groep met allerlei verschillende achtergronden (fotograaf, keramist, illustrator) die ook zelf ondernemer zijn en ook op instagram actief zijn. Zo ontstaan er kruisbestuivingen, supercreatieve ideeën en leren we van elkaar en inspireren we elkaar. En de lol die we dan samen hebben, spat ervan af – denk ik.

Dit soort posts scoren bij ons het best

Winkelshots met veel groen, interieurshots, shelfies, bijzondere planten, grappige foto’s, ons shopfront.

Dit is onze toptijd om te posten

Op dit moment om 21:00 ’s avonds. Simpelweg omdat het de tijd is die de meeste likes oplevert – waardoor we de meeste volgers bereiken. Ik heb lange tijd om 9 uur ’s ochtends gepost maar door de algoritme-veranderingen werkt dat niet meer. Helaas moet het nu ’s avonds.

Ons favoriete account om te volgen is

Ik lig iedere dag in een deuk om Celeste Barber. Eigenlijk valt er weinig te lachen op instagram met al die strakke buiken en perfecte plaatjes, zij is een verademing…

Als we je één Insta-tip mogen geven, dan is dat

Neem het niet te serieus. Het is balanceren tussen die dingen eruit pikken waar jij wat aan hebt, en je steeds realiseren dat het een nepwereld is waarin mensen zich alleen maar van hun beste kant laten zien. Het is een tijdelijke ‘tool’, en hopelijk komt er binnenkort weer een nieuwe tool. Wat mij betreft eentje waar we gewoon een beetje geld voor betalen voor het gebruik – zodat we niet afhankelijk zijn van een advertentie-systeem en zelf kunnen bepalen wat er op ons scherm voorbij komt. Dat zou geweldig zijn 🙂

Chantal from @i_stolethemoon doing a funny walk ☺️ #wildernisamsterdam #mywildernis

Een bericht gedeeld door Wildernis (@wildernisamsterdam) op

Written by
Kirsten Jassies

Social media & Instagram specialist. Mijn motto: "Alles is content"
It's my self created job to talk about social media all day and I love it.
Moeder van Mauro (13) en Juno (10), samen met Marco Leijtens, yurt bewoner op camping de Lievelinge, punk bassplayer, vegetarier en strevend naar een plantbased life 💚

View all articles
Leave a reply

Written by Kirsten Jassies

Recente reacties

    Categorieën

    Follow us

    Proactively formulate resource-leveling imperatives through alternative process improvements.